NAUCZANIE ZDALNE
Drodzy rodzice,
serdecznie zapraszamy do korzystania - w miarę możliwości z tygodniowych planów pracy, przygotowanych przez nauczycielki poszczególnych grup. Są one oparte na miesięcznych planach pracy i w pełni realizują podstawę programową wychowania przedszkolnego dla poszczególnych grup wiekowych.
Odnoszą się również do książek, kart pracy i wyprawek, które odebrali Państwo z przedszkola, w których dzieci bedą mogły wykonywać zadania zgodnie z wytycznymi planów pracy.
Zachęcamy również do skorzystania z propozycji zajęć dodatkowych:
- przygotowanych przez logopedę przedszkolnego Panią Magdę,
- przygotowanych przez psychologa Panią Patrycję,
- zajęć j. angielskiego przygtowanych przez Panią Monikę,
- zajęc religii przygotowanych przez Panią Elę,
- zapraszamy również do słuchania bajek z cyklu "Bajka dla Przedszkolaka"
Dziękujemy za współpracę :)
Zajęcia w grupach (proszę kliknąć na odpowiednią grupę):
Gr. Słoneczka
Zajęcia dodatkowe (proszę kliknąć w interesujące Państwa zajęcia):
Drodzy rodzice, kochane dzieci, aktualna sytuacja niestety nie pozwala nam na spotkania w przedszkolu i na wspólne, codzienne czytanie bajek. Dlatego serdecznie zapraszam do słuchania bajek czytanych i nagranych specjalnie dla Was:). Mam nadzieję, że spodoba Wam się taka forma kontaktu. A jeśli zechcecie namalować ilustrację do bajki koniecznie przyślijcie mi zdjęcie swojego obrazka i siebie oczywiście!
Z przyjemnością zamieszczę je w galerii internetowej naszego przedszkola:)
Katarzyna Bartuzi-Ogińska
Kącik dla rodzica - czyli warto wiedzieć :)
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/trampolina-zabawy-sensorycznekarta-pracy.pdf
Wszystkich chętnych zapraszamy do zabawy w eksperymentowanie:
https://www.wsip.pl/filmy-instruktazowe-wychowanie-przedszkolne/doswiadczenia/
Piątek 10.04.2020 r.
Kochane dzieci, drodzy rodzice,
Dzisiaj zadaniem wszystkich przedszkolaków jest pomaganie rodzicom w przygotowaniach przedświątecznych:
sprzątajcie, gotujcie i pieczcie pyszne mazurki i babki świateczne :).
Życzymy Wam aby ten czas Wielkiej Nocy pomimo trudności przeżyty był radośnie i z nadzieją!
Czwartek 09.04.2020 r.
Pani Patrycja - psycholog przedszkolny zaprasza Was dzisiaj do wysłuchania bajki terapeutycznej:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/opowiesc-o-letnim-deszczyku.pdf
Zapraszamy na zabawy logopedyczne z Panią Magdą:
Zachęcamy również do zapoznaia się z prezentacją na temat zabaw i nauki w domowym zaciszu: "Zabawy kreatywne nie tylko dla przedszkolaków":
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/kreatywne-zabawy-w-domowym-zaciszu.ppt
Witajcie kochane przedszkolaki!
Na dzień dobry zapraszamy Was na zajęcia z Panią Moniką i zabawę z językiem angielskim:)
Hello kids!
Witajcie dzieci! Słoneczko piękni świeci „the sun is shining” na niebieskim niebie „in the blue sky” . Na pewno macie bardzo dużo energii i chęci do wspólnej zabawy. Zaśpiewajmy i zatańczmy razem ;-) :
Action Songs for Kids https://www.youtube.com/watch?
Super! To teraz spróbujmy wskazać wspólnie części ciała: One little finger https://www.youtube.com/watch?
To teraz zobaczcie i posłuchajcie słówek, które dotyczą Wielkanocny. Powtórzmy te słówka wszyscy razem:
https://www.youtube.com/watch?
Obejrzyjcie krótką historyjkę o zajączku wielkanocnym: https://www.youtube.com/watch?
i pobawcie się w Cardboard bunny game. Potrzebujecie : kawałek tektury, mazaka,nożyczek, kolorowych jajeczek ( z papieru kolorowego, mogą być też czekoladowe ;-), ważne,żeby były w różnych kolorach ).
Uwaga!!! Poproście rodziców aby pomogli Wam wyciąć buzie zajączka ;-).
Mój zajączek wygląda tak :-) :
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/cardboard-bunny.jpg
Waszym zadaniem jest nakarmić zajączka jajeczkami. Jedyne co możecie robić to trzymać tekturę i poruszać nią odpowiednio, żeby jajko wleciało do buzi zajączka. Kiedy jajko w danym kolorze wpadnie do buzi zajączka musicie powiedzieć kolor jajka w języku angielskim. Moje jajeczko jest żółte : This egg is yellow!
Proszę przypomnijcie sobie kolory:
red [red ]- czerwony
orange [oryndż ]- pomarańczowy
pink [ pynk ]- różowy
purple [ perpl ]- fioletowy
green [ grin ]- zielony
blue [blu] - niebieski
white [ łajt ]- biały
brown [braun ] - brązowy
yellow [ jelou ]- żółty
black [ blek] – czarny
Have fun! Udanej zabawy!
Worksheets:
Pokoloruj obrazek ;-) :
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/happyeaster.PNG
Happy Easter ! Wesołych Świąt Wielkanocnych !
Bye, Bye. Goodbye
Dla trzylatków:
Witam Was „Kotki” i „Smerfy”!
Oto zadania, które przygotowałam dla Was.
Zadanie 1 – zagadki
- Ma złociste rogi
I kożuszek biały.
Nie biega po łące,
Bo z cukru jest cały.
- Wykluły się z jajek
Są żółciutkie całe.
Będą z nich kogutki
Albo kurki małe.
- Leżą w koszyczku,
Pięknie ułożone.
W kolory i wzory
Mocno ozdobione.
Zadanie 2 – rysowanie
Poproście mamę, aby narysowała Wam trzy jajka. Waszym zadaniem będzie pokolorować je tak, jak mówi wierszyk:
Pierwsza ma kropeczki
Druga gwiazdki złote,
A na trzeciej siedzi
Malowany kotek.
Zadanie 3 – zabawa z mamą
Zadanie 4 – robimy pisanki
Do tego zadania będzie Wam potrzebne jajko ze styropianu. Oto kilka pomysłów jak możecie zrobić piękną pisankę:
Zadanie 5 – nauka piosenki
Nauczcie się piosenki i zaśpiewajcie ją w święta swoim bliskim:
Zadanie 6 – ćwiczenia grafomotoryczne
Popraw po śladzie i pokoloruj:
POWODZENIA!
WESOŁYCH I ZDROWYCH ŚWIĄT!
Dla czterolatków
1. „Wielkanocne zwyczaje”. Rozmowa rodziców z dziećmi w oparciu o wiersz D. Gellner „Wielkanocne kolory”
„Wielkanocne kolory”
Na wielkanocnym stole
kolor się miesza z kolorem.
Śmieją się z każdej strony
owsa wstążki zielone,
bazie, srebrne jak deszczyk ...
I co jeszcze ?
Przy obrusie biała falbanka,
zloty dzwonek baranka
i tysiąc różnych kolorów
na świątecznych pisankach !
2. Co pasuje do Świąt Wielkanocnych?
Proszę, aby rodzice przygotowali różnorodne rekwizyty związane ze Świętami Wielkanocnymi i Bożego Narodzenia: koszyk, pisanki, palmę, baranka, bombki, łańcuch, sylwetę choinki. Dziecko wybiera te, które pasują do zbliżających się Świąt Wielkanocnych i próbuje uzasadnić odpowiedź.
3. „Kurka i Pisanki”- zapraszamy do wysłuchania i nauki piosenki :)
https://www.youtube.com/watch?
4. „Wielkanocne symbole”. Dzielenie słów ns sylaby: jajko, baranek, palma, pisanka.
5. „Kura znosi jajko” – zabawa z elementami liczenia.
Dziecko naśladuje chodzenie kurki. Na hasło rodzica: „Kurka” - zatrzymaj się. Rodzic rzuca kostką do gry, mówiąc KURA ZNOSI JAJKA. ILE ICH ZNIOSŁA? Dziecko liczy i podaje liczbę oczek, a potem tyle razy mówi KO, KO...... itd. .
6. Na koniec proponujemy wykonanie kurczaka wielkanocnego:
https://www.youtube.com/watch?
a w wolnej chwili poćwiczcie trochę z zajączkiem. Potrzebne Wam będą:
- gumowa rękawiczka,
- papierowy lub plastikowy kubek,
- gumka recepturka,
- plastikowa rurka do napojów.
https://youtu.be/lnKC4VDqf6w
Powodzenia:)!
Dla pięciolatków:
KOCHANE DZIECI BARDZO TĘSKNIMY ZA WAMI!
ABY UMILIĆ WAM CZAS OCZEKIWANIA NA ŚWIĘTA MAMY DLA WAS DUŻO MIŁYCH NIESPODZIANEK:)
1.”Wielkanocny stół” autor: Ewa Skarżyńska.
Nasz stół wielkanocny haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni listeczków skrzydlatych
lukrowana baba rozpycha się na nim,
a przy babie –
mazurek w owoce przybrany.
Palmy – pachną jak łąka w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
a przy mamie tata. I my.
Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
Wpuścimy wiosnę.
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe.
2. Sprawdź czy pamiętasz:
-
Jakie elementy dekoracyjne znajdują się na stole?
-
Kto usiądzie przy stole?
-
Czego brakuje na stole, a powinno się znaleźć zgodnie z tradycją wielkanocną?
3. Przypomnijmy symbolikę niektórych produktów znajdujących się na stole wielkanocnym.
-
Pisanka – symbol życia.
-
Baranek – symbol zmartwychwstania Chrystusa.
-
Chorągiewka – znak zwycięstwa.
-
Palmy – nawiązują do wjazdu Chrystusa do Jerozolimy i powitania go przez mieszkańców miasta. Świąteczne palmy miały zapewnić dobre plony, chronić przed pożarami i chorobami.
-
Bazie – spożywano, gdyż wierzono, że chroni to przed bólem i dodaje sił. Są symbolem budzącej się wiosny.
Zabawy logopedyczne
-
Jajko – dzieci otwierają i zamykają wargi, układając je tak, aby były zaokrąglone jak jajko.
Gorące jajko – dzieci nabierają powietrze nosem, a wypuszczają ustami, naśladując dmuchanie na jajka.
Wkładamy jajka do koszyczka – dzieci unoszą język za zęby i zatrzymują go tam, a następnie przeliczają kolejne jajka, używając liczebników porządkowych.
Rogi baranka – baranek wielkanocny ma okrągłe rogi – dzieci rysują językiem kółeczka, przesuwając jego czubek po górnej wardze i po dolnej wardze.
Baranki na hali – baranki wędrują w górę i w dół, pasąc się na hali – dzieci opierają czubek języka raz za górnymi zębami, a raz za dolnymi zębami.
Kura liczy kurczęta – dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba w jamie ustnej: najpierw na górze, potem – na dole.
Zapraszam was moje SÓWKI do posiania owsa lub rzeżuchy
-
Sianie owsa dla baranka wielkanocnego.
Potrzebujemy: Ziarna owsa (wykiełkowane), pojemniki po jogurtach, ziemia do kwiatów, konewka.
Wsypujemy ziemię do pojemników po jogurtach, posypujemy ziarnami owsa i obficie podlewamy wodą. Zostawiamy w nasłonecznionym miejscu, obserwując przez kilka dni i w miarę potrzeb, dolewając wody. -
A teraz czas na zabawę pt. „Szukamy jajek”. Jajka ugotowane na twardo lub ich obrazki. Jajka zostają umieszczone przez rodzica w różnych miejscach (muszą być przynajmniej częściowo widoczne). Dzieci próbują określić położenie jajek i dopiero wówczas podejść po nie. Po uzbieraniu wszystkich okazów można je przeliczyć.
Dla sześciolatków:
Kochane sześciolatki, zapraszam Was do wykonania następujących kart pracy:
https://docplayer.pl/docs-images/40/15287379/images/page_5.jpg
A jeśli macie jeszcze siłę i ochotę zapraszam do kolorowania:
Podczas kolorowania posłuchajcie piosenki o Świętach wielkanocnych:
Środa 08.04.2020 r.:
Hello kids!
Easter is coming!
Witajcie ! Dużymi krokami zbliża się do nas Wielkanoc.
Porozmawiajcie z rodzicami o tym, jak w Polsce obchodzimy Wielkanoc, jak wyglądają dekoracje.
W Wielkiej Brytanii w okresie Świąt Wielkanocnych popularne są dwie zabawy:
-
pierwsza to Easter Egg Hunt, która polega na znajdywaniu ukrytych jajeczek. Zazwyczaj są to ukryte pisanki albo czekoladowe jajeczka,
Let`s see : Easter egg hunt story https://www.youtube.com/watch?
v=dOm59-ZHG8s -
druga zabawa to Easter Rolling, która jest wyścigiem wielkanocnych jajek. Jajka są puszczane przez uczestników z górki. Oczywiście wygrywa ten, którego jajko znajdzie się na końcu ustalonej trasy w nienaruszonym stanie.
Zapraszam Was do wspólnej zabawy z rodzicami albo z rodzeństwem w szukanie ukrytych jajeczek. Zamiast prawdziwych jajek możesz wyciąć jajeczka z papieru kolorowego. ;-) Gotowe jajka ukryj w różnych miejscach w domu. Twoja mama, Twój tata albo brat czy siostra mają za zadanie znaleźć wszystkie jajka . Później zamieńcie się rolami ;-)
Spójrzcie na obrazek :
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/ilustracja.pdf
What can you see? ( Co widzisz na obrazku?)
Super ! Na obrazku widzimy : Easter bunny [ ister bani ] and Easter eggs [ister egz]( Wielkanocnego zajączka i wielkanocne jajka )
Let`s count and write ( policz i napisz ile jajek w danym kolorze znajduje się na obrazku ). Młodsze dzieci zamiast liczb mogą narysować kropki.
Well done! ;-)
Teraz przypomnijcie sobie piosenkę, którą wczoraj śpiewaliśmy :
Zaśpiewajmy i zatańczmy :) The Way The Bunny Hops https://www.youtube.com/watch?
Worksheets:
Pokoloruj obrazki :-) :
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/easter-bunny.pdf
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/easter-bunny2.pdf
lub
z małą pomocą rodziców możesz zrobić koszyczek na jajeczko. Potrzebujecie tylko rolek po papierze toaletowym, kolorowy papier, mazaki i klej.
Easy Easter egg basket https://www.youtube.com/watch?
Bye, bye. Goodbye
Dla trzylatków:
Kochane Smerfusie i Kotki: poniżej zadania wtorkowe dla Was - powodzenia i miłej zabawy:)
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/trzylatki-zajecia-0804.pdf
Dla czterolatków:
Witajcie drogie przedszkolaki!
Na początku zapraszamy Was do rytmicznej rozgrzewki
Kochane dzieci zapraszam Was również do zabawy matematycznej, w której Waszym zadaniem będzie policzenie, a następnie w wyznaczonym miejscu narysowanie tyle kresek, ile jest przedmiotów w danym zbiorze
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/matematyka-4-latek.jpg
Przygotowaliśmy dla Was także wielkanocne karty pracy!
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/nowatrampolina4-latka.pdf
Dla pięciolatków:
Moje kochane SÓWKI dziś dowiecie się co należy włożyć do koszyczka wielkanocnego!
1.”Legenda o białym baranku” autor: Urszula Pukała.
Posłuchajcie tylko ile było krzyku,
gdy się pokłóciły zwierzęta w koszyku.
Malutkie kurczątko, bielutki baranek,
Brązowy zajączek i kilka pisanek.
Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami,
jestem najpiękniejszy, żółty jak salami.
Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki,
falujące piórka tak jak u kaczuszki.
Co ty opowiadasz – dziwi się baranek,
jestem cały z cukru, mam cukrową mamę.
Dzieci na mój widok bardzo się radują
i z mojego grzbietu cukier oblizują
Brązowy zajączek śmieje się wesoło,
jestem z czekolady – opowiada wkoło.
Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci,
już na sam mój widok dzieciom ślinka leci.
Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka,
dziwi się pisanka zielona jak łąka.
Dziwią się pisanki żółte i czerwone,
brązowe, różowe, szare, posrebrzone.
2. „Wielkanocny koszyczek” – co włożymy do koszyczka – zagadki inspirowane wysłuchanym wierszem.
-
Gdy go weźmiesz za uszy, zaraz wszystko nosi, ma wiklinowy brzuszek i nazywa się ……… (koszyk)
-
Długie uszy, szare futro, trochę jest nieśmiały i z ogonkiem jak pomponik, cały dzień po lesie goni……… (zajączek)
-
Co to jest? Kolorowe, malowane i kraszone i pisane, na Wielkanoc darowane……….. (pisanki)
-
Żółciutkie, puchate, w koszu siedzą same, głośno krzyczą: pi, pi, czekając na mamę……… (kurczak)
-
Kiedy śnieżek prószy, kiedy słonko świeci, on chodzi w kożuszku, i zimą i w lecie,……….. (baranek)
Czego zapomnieliśmy włożyć do koszyka?
-
Soli, kiełbasy, chleba, borówek.
Dziś również mamy dla was eksperyment
-
“Gumowe jajko”
-
Potrzebne będą: jajko, szklanka, ocet. Sprawdźcie co się stanie z jajkiem! ????
ZAPRASZAM WAS JESZCZE DO UZUPEŁNIENIA KART PRACY I WYSŁUCHANIA PIOSENKI WIELKANOCNEJ
3. Karty pracy:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/karta-1(1).jpg
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/karta-2(1).jpg
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/karta-3(1).jpg
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/karta-4(1).jpg
Dla sześciolatków:
Kochane sześciolatki, na dzień dobry proponuję Wam obejrzenie filmu o tematyce wielkanocnej:
https://www.youtube.com/watch?v=bKTM6B04vDY
A teraz zapraszam do wykonania kart pracy:
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-5.jpg
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-1.jpg
Oraz pokolorowania obrazków o tematyce wielkanocnej:
Powodzenia :)
Wtorek 07.04.2020 r.:
Na dobry początek dnia zapraszamy Was do zabaw po angielsku z Panią Moniką:
Hello kids!
Witajcie Kochani!
Mam nadzieję, że humory Wam dopisują i jesteście gotowi do zabawy. Na rozgrzewkę proponuję wspólną zabawę z rodzicami do piosenki Freeze : Kids, are you ready ??? Let`s dance ( Dzieci, czy jesteście gotowe ? Zatańczmy! :-) ) :
Freeze dance https://www.youtube.com/watch?
Kiedy usłyszycie słowa:
dancing – tańczycie,
hopping – skaczecie,
skipping – przeskakujecie z jednej nogi na drugą,
twirling - kręcicie się ,
uwaga !!! a gdy usłyszycie :
FREEZE – wszyscy stają nieruchomo :-) . Kto tak potrafi???? Wiem, na pewno, że Ty! :-)
1. Zabawa ruchowa – Sit down, please ! - Usiądź, proszę!
Rodzic wymienia słowa związane z Wielkanocą:
Easter Bunny [ ister bani ] - zajączek wielkanocny
basket [ baskyt ] - koszyczek
lamb [ lem ] - baranek
Easter eggs [ ister egz ] - jajeczka wielkanocne
Gdy dziecko usłyszy słowa „ Easter eggs” musi natychmiast usiąść. Proponuję wymienianie słownictwa raz szybciej, raz wolniej, raz głośniej, raz ciszej celem lepszego utrwalenia poznawanych słów.
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/easter.pdf
2. Zabawa ruchowa - Podaj jajo!
Rodzic i dziecko albo rodzeństwo ;-) przekazują sobie z ręki do ręki jajko ( może być ugotowane, plastikowe, albo wykonane z papieru ) w rytm muzyki. Kiedy rodzic zatrzyma muzykę, ta osoba, która trzyma jajko musi wykonać zadanie wymyślone przez rodzica, np.:
Hop like a bunny 5 times! - Podskocz jak zajączek 5 razy
Touch your nose 4 times! - Dotknij swojego nosa 4 razy
Swim like a fish 3 times ! - Płyń jak ryba 3 razy
Jump like a monkey 2 times! - Podskocz jak małpka 2 razy
3. Zapraszam Was teraz do wysłuchania piosenki o Zajączku Wielkanocnym:
The Way the Bunny hops https://www.youtube.com/watch?
Teraz niech każdy z Was zamieni się w Zajączka a następnie:
-
pokaże jak skacze Zajączek,
-
pokaże jak Zajączek porusza noskiem,
-
pokaże jak Zajączek porusza uszami,
-
pokaże jak Zajączek potrząsa swoim ogonkiem :-)
Super! :-) Wiedziałam, że świetnie poradzicie sobie z tym zadaniem !
a bunny [ bani ] - zajączek
Easter day [ ister dej ] - Wielkanoc
to wiggle [ łigel ] - poruszać
to hop [ hop ] - kicać
to flop [ flop ] - klapnąć, trzepotać np. uszami
to shake [ szejk ] - potrząsać
ears [ irs ] - uszy
a tail [ tejl ] - ogon
This is the way the bunny hops,
Hop hop hop,
Hop, hop, hop
This is the way the bunny hops
On Easter day!
This is the way he wiggles his nose,
Wiggle. wiggle, wiggle,
Wiggle, wiggle, wiggle
This is the way the bunny wiggles his nose
On Easter day!
This is the way he flops his ears,
Flop, flop, flop.
Flop, flop, flop
This is the way he flops his ears
On Easter day!
This is the way he shakes his tail,
Shake, shake, shake,
Shake, shake, shake
This is the way he shakes his tail
On Easter day!
This is the way the bunny hops,
Hop hop hop,
Hop, hop, hop
This is the way the bunny hops
On Easter day!
On Easter day!
4. Worksheet:
Zachęcam Was do zrobienia maski Zajączka:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/bunny.pdf
Możecie ją pięknie pokolorować, wyciąć i bawić się w zajączka przy piosence, którą dzisiaj poznaliście!
PS. : Zajączki czekam na Wasze zdjęcia, pokażcie się ;-) .
Adres e-mail: ps1.angielski@gmail.com Przesłane prace zostaną zamieszczone w galerii zdjęć.
Have fun!
Bye, bye. Goodbye
Dla trzylatków:
Witajcie moi kochani.
Lubicie Święta ? Domyślam się, że bardzo lubicie.
My wasze Panie również bardzo je lubimy.
Tradycje i zwyczaje wielkanocne nakazują nam wykonać piękne pisanki. Posłuchajcie radosnej piosenki o świętach:
https://www.youtube.com/watch?v=0dpvDEDt9OE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3AePtbjHRxCrALztGgeuypK83dSj5YFoF57a4pJn7mD5rT3RD8IEvjYBY
Teraz łatwo wykonacie nasze zadania!
Zadanie 1
Policz, a następnie w wyznaczonym miejscu narysuj tyle kresek ile przedmiotów jest w danym zbiorze. Jeśli chcesz pokoloruj pisanki.
https://images.app.goo.gl/pbq7Ny38vnFuJcnS9
Zadanie 2
Poproście rodziców, aby z kolorowego papieru wycieli małe figury, kwadraty, prostokąty, trójkąty. Na kartce narysujcie z rodzicami kształt jajka. Teraz proszę naklejcie figury na wasze jajka.
Oto podpowiedź jak należy to wykonać.
https://pl.pinterest.com/pin/285204588891183561/
Zadanie 3
Pisanki – po sznurku
Pora przypomnieć sobie kolory. Zaczynając od pisanki narysujcie po śladzie sznurek. Pokolorujcie pisanki na odpowiedni kolor.
Zadanie 4
Wytnij z rodzicami cztery kolorowe jajka i ukryj je w worku. Wylosuj jedno z nich i znajdź dwa przedmioty w takim samym kolorze. Zabawę powtarzaj.
A oto propozycje prac, jakie możesz pokolorować.
https://pl.pinterest.com/pin/418412621638190346/
https://pl.pinterest.com/pin/418412621638079680/
Powodzenia i duuuuużo zdrowia. Pa całusków 102.
Dla czterolatków:
Dzień dobry kochane dzieci, ciekawa jestem jak idą wam przygotowania do świąt?
Mam nadzieję że znajdziecie chwilę czasu i pobawicie się wspólnie z całą rodziną, tak więc zapraszam
i życzę miłego, słonecznego dnia :)
1.Na dobre rozpoczęcie dnia proponuję trochę ruchu, zaproście do zabawy całą rodzinę:
https://www.youtube.com/watch?v=MJaia3iONK4&feature=emb_logo
2.Posłuchajcie wiersza A.Widzowskiej i odpowiedzcie na pytania:
- Kurko proszę znieś jajeczka,
Śnieżnobiałe lub brązowe
Ja z nich zrobię na Wielkanoc
Cud - pisanki kolorowe.
Do koszyczka je powkładam,
Z chlebkiem, babką lukrowaną,
Potem pójdę je poświęcić
Z bratem, siostrą, tatą, mamą.
Przy śniadaniu wielkanocnym
Podzielimy się święconką
I buziaka dam mamusi,
Zajączkowi i kurczątkom.
„Śmigus -dyngus!” – ktoś zawoła,
Tatę wodą popryskamy,
Mama będzie zmokłą kurką,
Bo to poniedziałek lany!
-
Z czego robi się pisanki?
-
Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?
-
Co robimy w lany poniedziałek?
-
Co wam się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?
3.Teraz proponuję wam zadanie na spostrzegawczość – przyjrzyjcie się uważnie obrazkom i powiedzcie który element nie pasuje do pozostałych?
https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/wielkanoc/co-nie-pasuje/
4. Kolejnym zadaniem będzie posianie rzeżuchy w baranku, którego sposób wykonania znajdziecie poniżej:
https://semini.pl/baranek-z-rzezuchy-diy/
5. „Przygoda wielkanocna” – Kubuś zaprasza was do obejrzenia wielkanocnej przygody z udziałem swoich przyjaciół:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=nDlJVu4rXrU&feature=emb_logo
6. Na zakończenie zapraszam was do wykonania karty pracy:
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-5.jpg
Dla pięciolatków:
Dziś zapraszamy was do zabawy matematycznej na podstawie wiersza, który jest poniżej:
„Pisanki”
(S. Aleksandrzak)
Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
Pierwsza ma kreski
Druga – kółka złote
Trzecia - drobne kwiaty
Czwarta – dużo kropek
Piąta – srebrne gwiazdki
Szósta – znów zygzaki
Siódma – barwne kwiaty jak astry lub maki
Ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków
Dziewiąta – największa – ma już prawie wszystko:
I kropki i zygzaki i paseczków wiele
I czerwień i złoto i błękit i zieleń
I piękne kwiaty na jajku ktoś posiał
Dumne były z niego Hania i Małgosia
Praca plastyczna –matematyczna: puzzle, do ułożenia których serdecznie Was zapraszam!
Na pewno świetnie sobie dacie radę:
https://fiorelki.pl/w-co-sie-bawic/wielkanocne-puzzle-matematyczne
Karty pracy:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/karta-i.jpg
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/karta-ii.jpg
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/karta-iii.jpg
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/karta-iv.jpg
Dla sześciolatków:
Zapraszam Was do wykonania pracy plastycznej:
https://www.youtube.com/watch?v=N9xNvbH7vbc
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/wielkanocne-karty-pracy-1-kolorowe.pdf
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/wielkanocne-karty-pracy-2-kolorowe.pdf
Powodzenia :)
Poniedziałek 06.04.2020 r:
Dla trzylatków:
Dzień dobry przedszkolaki. Jak już pewno wiecie zbliżają się Święta Wielkanocne. W tym tygodniu poznacie tradycje wielkanocne,
dowiecie się co należy włożyć do koszyczka, będzie dużo kurczaczków, króliczków i pisanek.
Na początek mam dla Was wierszyk:
https://eduzabawy.com/wierszyki/agata-dziechciarczyk/wielkanocna-wyliczanka/
Teraz dowiecie się co musi znaleźć się w koszyczku wielkanocnym i dlaczego
http://przedszkolankowo.pl/2017/01/30/koszyczek-wielkanocny-prezentacja-multimedialna-plansze/
A teraz posłuchajcie piosenki o pisankach, może nauczycie się jej wspólnie z rodzicami?:
https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
Teraz przygotujcie kolorowe kredki i poćwiczcie rączkę.
https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/pisanka-i-zajac-wielkanocny/
Na koniec proponuje Wam kilka zabaw wielkanocnych, w które możecie pobawić się w domu z rodzicami i rodzeństwem. Udanej zabawy????
https://inspirander.pl/swieta-i-przyjecia/zabawy-na-wielkanoc/
Dla czterolatków:
Dzień dobry kochane Tygryski i Misie :)
Witamy Was serdecznie w poniedziałek, 6 kwietnia, w tygodniu poprzedzającym Wielkanoc.
Gdybyśmy spotkali się dzisiaj w przedszkolu rozmawialibyśmy na temat zwyczajów wielkanocnych.
Ponieważ jednak nie możemy się zobaczyć zapraszam Was do obejrzenia krótkiego filmu na temat zwyczajów wielkanocnych:
https://www.youtube.com/watch?v=PSMcPXs-1vM
A teraz zapraszamy Was do zabawy „Kroimy wyrazy”: do zabawy zaproście rodziców lub starsze rodzeństwo.
Zabawa polega na dzieleniu na sylaby wyrazów związanych ze Świętami Wielkanocnymi: np. święta, jajko, pisanki, palma,
życzenia, kurczątko, zajączek, baranek. Śmigus-dyngus. Policzcie również proszę liczbę sylab w wyrazie.
Zapraszamy Was również do przeprowadzenia solno – pisankowych eksperymentów:
spróbujcie w domu ze starszym rodzeństwem lub rodzicami zabarwić sól kolorową kredą, a później przy pomocy kleju wikolu i kolorowej kredy stwórzcie własne, niepowtarzane pisanki. Koniecznie pochwalcie się efektami Waszych zabaw i eksperymentów plastycznych:)
Instrukcję jak wykonać to zadanie znajdziecie tutaj:
https://mojedziecikreatywnie.pl/2014/04/solne-pisanki/
Eksperymentując z solą i kredą posłuchajcie piosenki o pisankach:
https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
A teraz zapraszam do wykonania karty pracy:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/pisanka-kodowanie.pdf
Dla pięciolatków:
MOJE KOCHANE 5 LATKI ZACZYNAMY KOLEJNE WYZWANIA
1.”Bajeczka wielkanocna” autor: Agnieszka Galica.
Poproś mamę albo tatę, żeby przeczytali Ci bajeczkę.
Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków. − Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać? A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło: − Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno. − Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek. Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką. − Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę. − Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś. − Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące. − Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie. − Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać. − Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś. A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka: dzeń-dzeń, dzeń-dzeń. Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe. Co to? Co to? – pytał Zajączek. − Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek. I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi. − To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:
W Wielkanocny poranek Dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem podskakują na łące.
Wielkanocne Kotki, Robiąc miny słodkie.
Już wyjrzały z pączka, Siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc Wierzbę pytają.
Przygotuj kartkę i ołówek, spróbuj narysować to, co zapamiętałeś z opowiadania.
2. Postaraj się odpowiedzieć na kilka pytań:
-
Kogo najpierw obudziło słońce?
-
Kto był drugi?
-
Kto trzeci?
-
Dlaczego słońce budziło bazie, kurczaczka, zajączka i baranka?
-
Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?
-
Jak przygotowujemy się do świąt Wielkanocnych?
-
Jakie znacie tradycje świąt Wielkanocnych.
MAM DLA WAS RÓWNIEŻ BAJKĘ PT. KUBUŚ-WIELKANOC
A teraz zapraszam do wykonania pracy plastycznej:
https://nieidealnaanna.pl/zajaczek-wielkanocny-ze-skarpetki
Miłej zabawy
Pozdrawiam was serdecznie
Dla sześciolatków:
Kochane sześciolatki. Dzisiaj na dobry początek tygodnia zapraszamy Was do zapoznania się ze zwyczajami wielkanocnymi:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/wielkanocne-zagadki-piosenki-i-wiersz(1).pdf
oraz do wykonania ćwiczeń ortofonicznych:
http://"Kto więcej powie na jednym wydechu" https://www.youtube.com/watch?v=oGZmqHkYSYY
A na koniec zapraszamy do rozwiązania krzyżówki:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/krzyzowka.pdf
Powodzenia!
Piątek 03.04.2020r.:
Dla trzylatków:
Wysłuchajcie piosenki
Dzień dobry „Kotki i Smerfy”. To ja Wiosna. Bardzo chciałam być dzisiaj tu z Wami, musiałam jednak odwiedzić jeszcze inne miejsca, które odwiedzam o tej porze roku. Przygotowałam dla Was kilka zadań- niespodzianek. Jeśli lubicie niespodzianki, to na pewno będziecie się dobrze bawić. Ściskam Was serdecznie. Pani Wiosna.
Zadanie 1.
„Taniec kwiatów”
Do muzyki dzieci „kwiatuszki” początkowo śpią w nasionkach, następnie powoli rozwijają się, podnoszą do góry, kiedy muzyka staje się trochę żywsza „kwiatuszki” całkiem rozwinięte rozpoczynają swój wiosenny taniec.
Zadanie 2.
Rysuj po śladzie, a następnie pokoloruj.
https://images.app.goo.gl/zo88zhDaXJFekGUM7
https://images.app.goo.gl/tsG7S1nAer9UrsQp8
Zadanie 3.
A teraz zapraszam Was do wspólnej zabawy ze „Świeżakami”.
Zadanie 4.
Jeżeli macie w domu plastelinę, to zapraszam Was do ulepienia pięknego wiosennego kwiatuszka. Jeśli nie macie plasteliny, poproście mamę, aby pomogła Wam zrobić masę solną. Z niej też możecie lepić.
Oto przepis na masę solną.
Dla czterolatków:
Drogie czterolatki witamy Was w piątek :)
Dzisiaj zapraszamy Was do zabawy rozwijającej sprawność dłoni oraz umiejetność odwzorywania
https://www.facebook.com/watch/?v=2603826856497398
Następnie razem z Sową Mądrą Głową powtórzymy a także nauczymy się cyferek:
Na zakonczenie z racji, ze zbliża się Niedziela Palmowa zapraszamy Was kochane przedszkolaki do ozdobienia PALMY WIELKANOCNEJ dowolną metodą ( można pokolorować, wykleić bibułą bądź plasteliną)
Do dzieła!
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/palemka.jpg
Dla pięciolatków:
Witajcie moje drogie pięciolatki! :)
Zapraszam Was do zabawy ruchowej! Link przesyłam poniżej:
Następnie zapraszam Was do zajęć kulinarnych:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/kulinarne.jpg
A teraz razem z rodzicami możecie trochę poeksperymentować:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/eksperymenty.jpg
Na zakończenie zapraszam Was do zabawy paluszkowej:
Dla sześciolatków:
Zapraszamy Was najstarsze przedszkolaki na zabawy filmowe:
https://teatrwielki.pl/dzialalnosc/edukacja/moni-i-uszko/moni-i-uszko-bon-ton-w-teatrze/
Oraz do pracy w następujących kartach pracy:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/kodowanie-wiosna(1).pdf
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/poprawianie-po-sladzie-wiosna.pdf
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/wiosna-liczenie.pdf
Czwartek 02.04.2020r.:
Kochane Przedszkolaki - na "dzień dobry" zapraszamy Was do nauki języka angielskiego i zabawy z Panią Moniką :)
Hello kids!
Witam Was serdecznie w ten piękny i słoneczny dzień. I`m happy. It`s sunny.
Chciałabym abyśmy dzisiaj trochę się poruszali. Zapraszam wszystkich do zaśpiewania i zatańczenia Waszej ulubionej piosenki :-):
Let`s dance:
Baby shark : https://www.youtube.com/watch?
Uffff.... to teraz ciąg dalszy naszej zabawy:
Head Shoulders Knees & Toes https://www.youtube.com/watch?
Może teraz chwilę odpocznijmy i posłuchajmy piosenki o pięknym, złotym słoneczku:
Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun https://www.youtube.com/watch?
sun [ san ] - słońce
golden [ goulden ]- złoty
tree [ tri ] - drzewo
children [ czyldren ]- dzieci
play [ plej ] - bawić się
shine [ szajn ] - świecić
Oh Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun.
Please shine down on me.
Oh Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun.
Hiding behind the tree.
These little children are asking you,
To please come out so we can play with you.
Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun.
Please shine down on me.
Shine down on me, shine, shine, shine.
Shine down on me, shine, shine, shine.
Shine down on me, shine, shine, shine.
Shine down on me.
Mr. Sun, Mr. Sun, Mr. Golden Sun.
Oh Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun.
Please shine down on me.
Oh Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun.
Hiding behind the tree.
These little children are asking you,
To please come out so we can play with you.
Oh Mr. Sun, Sun, Mr. Golden Sun.
Please shine down on,
Please shine down on,
Please shine down on me.
Zachęcam Was teraz serdecznie do zrobienia własnych, kolorowych i uśmiechniętych słoneczek ! :-)
SUN diy https://www.youtube.com/watch?
PS. Jeśli zechcecie podzielić się ze mną efektami Waszej pracy, poproście rodziców aby zrobili Wam zdjęcie z wykonanym zadaniem i przesłali je na e-mail : ps1.angielski@gmail.com
Przesłane prace zostaną umieszczone w galerii zdjęć. Z niecierpliwością czekam na wiadomości :-)
Przesyłam wszystkim słoneczne pozdrowienia :-)
Have fun!
Bye, bye. Goodbye :-)
Dla trzylatków:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/zajecia-trzylatk-020420.pdf
Dla czterolatków:
Dzień dobry dzieci, dzisiaj zaczniemy od gimnastyki rąk. Wiem, że znacie tę piosenkę, nauczcie swoich rodziców i rodzeństwo:). Zapraszam:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=18&v=RPt24yOqJ0w&feature=emb_logo
Gdy już się trochę rozruszaliście to spróbujcie z Sową Mądrą Głową pouczyć się cyferek:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=57&v=DtiYKKb6J1U&feature=emb_logo
A teraz trochę porysujcie:
https://cloud6z.edupage.org/cloud/Karta-pracy-15.pdf?z%3AR9xtce1JzZrg7c%2FLMkElmIchUWqJXNw00yjOu67Cwpi6glmny8rNU9mUJ%2F0JWINq
Na koniec wykonajcie zadanie oddechowe – Gdzie mieszkają żabki?
Będziecie potrzebować szablon jeziora, małe szablony żabek z papieru, słomkę dla dziecka.
Dziecko zajmuje miejsce przy stole. Przed nim znajdują się małe szablony żabek z papieru (mogą to być małe zielone kółeczka z oczkami). Na środku stołu przyklejamy, szablon jeziora wycięty z niebieskiego papieru. Dziecko za pomocą słomki przenosi żabki do jeziora.
Życzę udanej zabawy :)
Dla pięciolatków:
Witam Was moi kochani, dziś mam dla Was kolorowe karty pracy, do wykonania których serdecznie Was zapraszam:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/karta-1.jpg
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/karta-2.jpg
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/karta-3.jpg
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/karta-4.jpg
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/karta-5.jpg
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/karta-6.jpg
Praca plastyczna: "Moje ulubione zwierzątko" - link do pobrania przesyłam poniżej:
https://www.facebook.com/watch/?v=210317436784075
Na zakończenie mam dla Was wierszyk
Miłej pracy!
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/a.jpg
Dla sześciolatków:
Dzisiaj czeka na Was mnóstow zadań matematycznych. Nie mamy jednka wątpliwości, że sobie świetnie poradzicie :)
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/zabawydlazerwkicz1-1.pdf
Zapraszamy rówież do zabawy z emocjami:
Oraz do zabawy z piosenką "Rozpoznaję uczuć wiele":
Zapraszamy Was również do zabaw logopedycznch oraz ćwiczeń artykulacyjnych "Strasna zmija nie taka straszna" :)
https://www.youtube.com/watch?v=qleZ2CWdqLU
Środa 01.04.2020 r.:
NA DOBRY POCZĄTEK DNIA PANI MONIKA ZAPRASZA WSZYSTKIE DZIECI NA ZAJĘCIA JEZYKA ANGIELSKIEGO:)
Hello everyone!!!
Dzisiaj kolejny piękny i słoneczny dzień :-) Zapraszam do wspólnej zabawy.
Na początek przypomnijmy sobie piosenkę, którą bardzo lubicie :-). Zaśpiewajmy i naśladujmy wesołe małpki:
Five Little Monkeys https://www.youtube.com/watch?
Wiosną przyroda budzi się z zimowego snu – wszystkie rośliny zaczynają pięknie rosnąć. Jest to doskonały czas na sadzenie kwiatów, warzyw. Obejrzyjcie teraz filmik prezentujący jak rośnie kwiat oraz sprawdźcie jak Świnka Peppa poradziła sobie w roli ogrodnika ;-)
The Lifecycle of a flower https://www.youtube.com/watch?
Peppa Pig- Gardening https://www.youtube.com/watch?
Dzisiaj i Ty razem ze mną możesz być rolnikiem, który sieje nasionka. Sprawdźmy co z nich wyrośnie:
The Farmer Plants the Seeds https://www.youtube.com/watch?
a farmer [ farmer ]- rolnik
to plant [ plant ] - sadzić
seeds [ sids ] - nasiona
vegetables [ wedżtbyls ] – warzywa
The farmer plants the seeds, [Pochyl się i udawaj, że sadzisz nasionka]
The farmer plants the seeds
Hi, Ho, the dairy-o,
The farmer plants the seeds.
The sun comes out to shine [Przykucnij, powoli wstając, poruszaj paluszkami jakbyś chciał/a wkręcać żarówkę :-)]
The sun comes out to shine
Hi- Ho the dairy-O
The sun comes out to shine
The rain begins to fall [Pokaż paluszkami jak pada deszczyk]
The rain begins to fall
Hi Ho the dairy-O
The rain begins to fall
The seeds begin to grow [Przykucnij a następnie podnoś się powoli, aż uda Ci się stanąć na palcach :-)]
The seeds begin to grow
Hi Ho the dairy-O
The seeds begin to grow
The vegetables are here [Pokazujemy na siebie]
The vegetables are here
Hi ho the dairy-O
The vegetables are here
The farmer digs them up [Jesteś rolnikiem i musisz teraz wykopać warzywa z ziemi]
The farmer digs them up
Hi ho the dairy-O
The farmer digs them up
Now, it's time to eat [Pokazujemy jak zjadamy wykopaną z ziemi przepyszną marchewkę]
Now it's time to eat
Hi Ho the dairy-O
Now it's time to eat
Worksheets:
a seed [ sid ] - nasiono
a sprout [ spraut ] - kiełek
a plant [ plant ]- roślina
a flower [ flauer ] - kwiat
Wytnij i wklej w odpowiedniej kolejności, pokoloruj: http://cleverlearner.com/
Ponumeruj we właściwej kolejności i pokoloruj:
Pokoloruj i opowiedz co widzisz na obrazkach: https://worksheetplace.com/mf_
Narysuj po śladzie i pokoloruj https://www.worksheetfun.com/
Pokoloruj: https://coloringhome.com/
Have fun!
Bye,bye. Goodbye
Dla trzylatków:
Temat dnia: Kolorowe kodowanie.
Witam Was Kochane Dzieciaki zaczynamy naszą zabawę. Proszę obejrzyjcie ten filmik i zaproście rodziców i rodzeństwo do wspólnej zabawy.
https://www.facebook.com/groups/690390371032117/permalink/3650095738394884/
jeśli jesteście zmęczeni to zapraszam do kolorowania. Przygotuj kredki żółtą , zieloną, czerwona, niebieską i pokoloruj według wzoru.
Kolorowe gąsieniczki tez pokolorujcie według wzoru.
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/gasienica.jpg
Pewnie już Wasze rączki się zmęczyły. Odpocznijcie sobie
Na koniec proponuję zabawę : Kolorowe Wulkany z wykorzystaniem barwników do jajek.
https://www.facebook.com/groups/326427314512765/
Mam nadzieję, że wszystko Wam się udało.
Pa, pa całusków 102.
Dla czterolatków:
Moi kochani, zapraszam Was dzisiaj do zabawy z kwiatami i zdobycia wiadomości na temat tego jak rośnie tulipan.
1. Opowiadanie O żółtym tulipanie (oprac. H. Urbanek wg M. Różyckiej)
W ciemnym domku pod ziemią mieszkał mały Tulipanek. Maleńki Tulipan, jak wszystkie małe
dzieci, spał całymi dniami.
Wokoło było bowiem bardzo cicho i ciemno. Pewnego dnia obudziło go lekkie pukanie do
drzwi.
- Kto tam? –zapytał obudzony ze snu Tulipanek.
- To ja. Deszczyk. Chcę wejść do ciebie. Nie bój się maleńki. Otwórz.
- Nie, nie chcę. Nie otworzę. –powiedział Tulipanek i odwróciwszy się na drugą stronę,
znów smacznie zasnął.
- Po chwili mały Tulipanek znów usłyszał pukanie.
- Puk! Puk! Puk!
- Kto tam?
- To ja. Deszcz. Pozwól mi wejść do swego domku.
- Nie, nie chcę, abyś mnie zamoczył. Pozwól mi spać spokojnie.
Po pewnym czasie Tulipanek usłyszał znów pukanie i cieniutki, miły głosik wyszeptał:
- Tulipanku, puść mnie!
- Ktoś ty?
- Promyk słoneczny –odpowiedział cieniutki głosik.
- O, nie potrzebuję cię. Idź sobie.
Ale promyk słoneczny nie chciał odejść. Po chwili zajrzał do domu tulipanowego przez dziurkę
od klucza i zapukał.
- Kto tam puka? –zapytał zżółkły ze złości Tulipanek.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
- To my Deszcz i Słońce. My chcemy wejść do ciebie!
Wtedy Tulipanek pomyślał:
„Ha, muszę jednak otworzyć, bo dwojgu nie dam rady”. I otworzył.
Wtedy Deszcz i Promyk wpadli do domu tulipanowego. Deszcz chwycił przestraszonego
Tulipanka za jedną rękę,
Promyk słońca za drugą i unieśli go wysoko, aż pod sam sufit.
Mały żółty Tulipanek uderzył główką o sufit swego domku i przebił go ...
I, o dziwo znalazł się w śród pięknego ogrodu, na zielonej trawce. Była wczesna wiosna.
Promyki Słońca padały na żółtą główkę Tulipanka.
A rano przyszły dzieci i zawołały:
- Patrzcie! Pierwszy żółty tulipan zakwitł dzisiaj z rana!
- Teraz już na pewno będzie wiosna!
Rozmowa rodziców z dzieckiem na temat wysłuchanego opowiadania.
-Kto był głównym bohaterem opowiadania?
-Gdzie mieszkał mały tulipanek?
-Kto go obudził pukaniem?
-Dlaczego tulipanek nie chciał wstać?
-Kto jeszcze do niego pukał?
-Kto zobaczył tulipanka w ogrodzie?
-Czego potrzebują rośliny żeby rosnąć?
2. Od cebulki do kwiatka.
Dziecko układa ilustracje w odpowiedniej kolejności
i opowiada, posiłkując się ilustracjami, jak z cebulki wyrasta kwiatek.
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/jak-rosnie-kwiat.pdf
3. „Cebulka” – opowieść ruchowa.
Rodzic opowiada:
Tulipanek mieszkał sobie w swoim domku (w cebulce), głęboko pod ziemią (dziecko leży na podłodze, zwijając się jak najmocniej). Było tam ciepło, cicho i ciemno (dziecko zamyka oczy i cichutko leży). Jednak pewnego dnia zrobiło mu się jakoś niewygodnie (dziecko zaczyna się wiercić), nagle cebulka pękła i tulipanek wysunął mały kiełek (dziecko wysuwa w górę rękę albo nogę), potem kiełek zaczął rosnąć i rosnąć (dziecko powoli unosi się do góry), wypuścił listki i pięknie zakwitł (dziecko unosi ręce w górę, jakby to były płatki kwiatów). Teraz w ogrodzie zakwitł piękny, kolorowy tulipan (dziecko obraca się w jedną i drugą stronę, pokazując swoje „płatki”).
4. Czerwony tulipan- pokaz.
Rodzic prezentuje tulipana wraz z cebulką i nazywa poszczególne jego części: korzeń, cebulka, łodyga, liście , kwiat, słupek, pręciki.
Dzielenie na sylaby nowo poznanych wyrazów.
5. Założenie zielonego kącika.
Wspólne z rodzicem sadzenie cebulek np. na szczypiorek, omówienie zasad opieki nad roślinkami, przygotowanie miejsca na zielony kącik.
6. Pieczątki z ziemniaków - Tulipan
https://www.craftymorning.com/tulip-potato-printing-craft-kids/
PANI MIŁKA ZAPRASZA DZISIAJ NA RELIGIĘ STARSZE PRZEDSZKOLAKI
Dla pięciolatków:
Moi kochani dziś czeka Was niespodzianka będziecie mogli posłuchać wywiadu z bocianem, na który zapraszam Was serdecznie!
Ale to nie wszystko: poszukajcie i posluchajcie pieknego śpiewu ptaków:
Teraz czas na samogłoski powtórzymy je wspólnie z Sową Mądrą Głową:). Zaczynamy
Zapraszam was również do rozwiązania kart pracy:
Powodzenia :)
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/bocian-5.jpg
Dla sześciolatków:
Moje drogie sześciolatki, mam nadzieję, że krzyżówki, które dla Was przygotwałam nie sprawią Wam za dużo problemu i bez trudu odgadniecie hasło:)
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/krzyzowka-z-haslem-0104.pdf
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/krzyzowka1.pdf
A teraz trochę grafomotoryki:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/grafomotoryka-0104.pdf
Powodzenia :)
Wtorek 31.03.2020 r.:
Na dobry początek dnia zapraszamy Was do zabawy i nauki języka angielskiego z Panią Moniką:
Hello everyone!
Witajcie! Wiosna zawitała do nas, ptaszki pięknie śpiewają a słoneczko świeci najmocniej jak potrafi :-) Mam nadzieję, że każdy z Was jest szczęśliwy tak jak ja!
I`m happy and how are you?
Are you happy or are you sad?
I`m happy :-) / I`m sad :-(
Let`s listen to:
https://www.youtube.com/watch?
Teraz czas na trochę ruchu. Stand up and dance with me:
Action song https://www.youtube.com/watch?
Pamiętacie piosenkę o tęczy? Zaśpiewajmy ją i powtórzmy kolory :-)
The Rainbow colors song https://www.youtube.com/watch?
a rainbow - tęcza
red – czerwony
orange- pomarańczowy
yellow – żółty
green – zielony
blue – niebieski
purple- fioletowy
pink – różowy
Będąc na spacerze na pewno zauważyliście piękne kwiatki. Wiosną jest ich coraz więcej z dnia na dzień. Wszystkie są takieeeee cudowne i kolorowe! Zaśpiewajmy razem o nich piosenkę :-) :
Sing a song of flowers https://www.youtube.com/watch?
flowers - kwiatki
Sing a song of flowers, flowers all around
Flowers that are growing, growing in the ground
Flowers of every color, they look so pretty too!
Red and pink ,orange and yellow
Blue and purple too!
Red. Pink. Orange. Yellow. Blue and purple too!
Sing a song of flowers, flowers all around
Flowers that are growing, growing in the ground
Flowers of every color, they look so pretty too!
Red and pink, orange and yellow
Blue and purple too!
Red. Pink. Orange. Yellow. Blue and purple too!
Na zakończenie możecie pięknie i kolorowo pomalować kwiatki znajdujące się na kartach pracy. Rodzice mogą Wam pomóc i zaznaczyć kolory na angielskich nazwach kolorów.
Worksheets:
https://easyenglishland.files.
Have fun!
Bye, Bye. Goodbye! :-)
A teraz zapraszamy wszystkie przedszkolaki na zabawy logopedyczne i ćwiczenia oddechowe:)
http://https://www.youtube.com/watch?v=oGZmqHkYSYY
Dla trzylatków:
ZABAWY Z WODĄ (31.03.2020r.) Grupa trzylatki
Woda jest niezastąpiona w utrzymaniu właściwej higieny. Dlatego przy okazji rozmów na ten temat możecie wprowadzić
różne zabawy i eksperymenty właśnie przy użyciu wody. Nawet najprostsze czynności mogą być dla dzieci ciekawe i rozwijające.
-
Przelewanie z miski do miski – można użyć dwóch naczyń, z których jedno wypełniamy wodą. Za pomocą kubka lub chochli dziecko musi przelać wodę z jednego do drugiego. Ćwiczymy wówczas sprawność motoryczną. Rodzeństwo może urządzić zawody – kto szybciej przeleje. Uwaga: może się nachlapać
-
Co pływa, co tonie – do miski z wodą wrzucamy różne przedmioty, np. metalowy klucz, piórko, guzik, kora drzewa, drewniany patyczek, liść, gąbka. Sprawdzamy, co będzie pływać, a co tonąć i próbujemy zgadnąć, dlaczego.
-
Rozpuści się, czy nie – do szklanek z wodą wsypujemy różne rzeczy i zgadujemy, co się rozpuści, a co nie, np. sól, cukier, kakao, kasza manna, kawa, ryż, olej itp.
-
Wędrująca woda – eksperyment:
https://www.youtube.com/watch?v=CjqoJpTWK44
-
Butelka sensoryczna – do przezroczystej butelki wsypujemy trochę brokatu oraz cekiny, koraliki, guziki, małe pomponiki. Następnie wlewamy wodę i jeśli ktoś ma, można dodać trochę gliceryny (ale nie jest konieczna). Po zakręceniu mamy własnej roboty sensoryczne butelki :).
-
https://www.madrybobas.pl/2019/02/diy-dla-dzieci-butelki-sensoryczne.html
Dla czterolatków:
Zadanie 1.
Na dobry początek dnia proponuję małą rozgrzewkę
https://www.youtube.com/watch?v=xx03qQvzbHs
Wiosenne sadzonki:
Zadanie 2.
Wysłuchajcie piosenki a następnie porozmawiajcie z rodzicami na temat utworu:
https://miastodzieci.pl/piosenki/jestem-sobie-ogrodniczka/
- Co ogrodniczka miała w koszyczku?
- Co wyrasta z nasion?
- Jakie nazwy kwiatów pojawiły się w utworze?
- Co trzymała ogrodniczka?
- Do czego potrzebne jej były te narzędzia?
- Co jest potrzebne roślinom do życia?
- W jaki sposób dzieci mogą pielęgnować kwiaty?
Poszukajcie z rodzicami w książkach, internecie zdjęć kwiatów, które wystąpiły w tym utworze.
Zadanie 3.
Proponuję Wam abyście w swoich domach zasadzili fasolkę i codziennie mogli obserwować jak rośnie wasza roślinka, to bardzo proste:
https://www.facebook.com/reggionauczyciel/posts/102391028080172
Zadanie 4.
Czy wiecie, że forsycja jest krzewem posiadającym mnóstwo niedużych żółtych kwiatków. Właśnie, gdy zaczyna kwitnąć to znak, że jest już wiosna!
Wykonajcie pracę plastyczną, do zrobienia małych żółtych kwiatuszków możecie wykorzystać słomkę, którą na końcach ponacinajcie.
https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/04/wiosenna-praca-plastyczna-forsycja/
Powodzenia ????
Dla pięciolatków:
Witam was moje kochane sówki wiem że niektórzy bardzo tesknią nie martwcie sie juz nie długo się spotkamy.A tym czasem zapraszam was na bajkę Reksiowa wiosna:
Zabawa matematyczna rownież dla was "Słyszę i liczę"-odtwarzacie słyszane dżwięki np.poproście rodziców o to by w rytm uderzali łyżeczką w szklankę wtedy wy wrzucacie tyle fasolek ile słyszycie dzwięków i zapisujecie wynik na kartce w pistaci kresek.
Miłej zabawy :)
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/4-3-5.jpg
Karty pracy zajęcia matematyczne:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/matematyka-biedronki.jpg
Zapraszamy również do pracy plastycznej ,a wiec przygotuj łabędzia z serduszek link przesyłam wam poniżej
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/labadz.jpg
Dla sześciolatków:
Poćwiczcie dzisiaj proszę swoją koncentrację uwagi i uważność. Mam nadzieję, że będziecie się dobrze bawili
szukając różnić pomiędzy obrazkami:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/rozniceflinston2.pdf
a na zakończenie trochę pracy rozwijajacej sprawność grafomotoryczną:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/statek.pdf
Poniedziałek 30.03.2020 r.:
Kochane przedszkolaki witamy Was w ostatni poniedziałek marca :)
Mamy nadzieję, że nabraliście dużo siły na kolejny tydzień wspólnej zabawy oraz nauki!
Dla trzylatków:
Witam Was „Kotki” i „Smerfy”. Zapraszam do wspólnej zabawy. Na początek przygotowałam dla Was kilka zagadek. Proszę, aby mama lub ktoś dorosły przeczytał Wam je, a Wy odpowiecie na nie TAK lub NIE.
-Czy wiosną zakwitają kwiaty w ogrodzie?
-Czy wiosną wracają do nas ptaki z ciepłych krajów?
-Czy krokusy są wiosennymi kwiatami?
-Czy wiosną drzewa wypuszczają młode listki?
-Czy wiosną spadają z drzew kolorowe listki?
-Czy wiosną zbieramy kasztany?
Myślę, że poradziliście sobie z tymi zagadkami. GRATULACJA!!!
Dzisiejszy temat to „WIOSNA W OGRODZIE”
1. Proszę, obejrzyjcie z rodzicami bajkę „Kubuś i Przyjaciele- Wiosna”
2. Odpowiedzcie na pytania:
- Kogo szukał Puchatek z przyjaciółmi?
- Jaka była ukochana pora roku Puchatka?
- Gdzie Prosiaczek z Puchatkiem szukali wiosny?
- Co robił w swoim ogródku Królik?
- Jakie narzędzia są potrzebne do pracy w ogórku?
3. A teraz czas na zabawę. Wysłuchajcie piosenki. Podczas słuchania starajcie się (wspólnie z osobą dorosłą) zainscenizować (pokazać) ruchem treść piosenki. Możecie powtórzyć kilka razy.
4. Pokolorujcie obrazek
https://images.app.goo.gl/dsQv5pR37FPjs12g7
Dla czterolatków:
Temat: Oznaki wiosny
Drogie przedszkolaki nadal zostajemy w temacie pierwszych oznak wiosny dlatego zapraszamy do wysłuchania opowiadania "Oznaki wiosny":
Następnie zapraszamy do wykonania wiosennej karty pracy:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/wiosna.jpg
Na zakończenie pokolorujcie krokusa:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/krokus.png
Dla pięciolatków:
Witajcie kochane 5 latki rozpoczynamy kolejny tydzień naszej nauki i zabawy mam nadzieje że miło spędzacie z nami czas a wiec zaczynamy dziś dla was przygotowałyśmy wspaniałe opowiadanie pt. Wiosna w dolinie Muminków. Wspólnie z rodzicami odszukajcie w opowiadaniu oznak wiosny
W przesłanych materiałach znajdziecie rownież puzzlowego bociana który jest zwiastunem nadchodzącej wiosny a wiec do dzieła
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/bocian.jpg
Dzis równiez mamy dla was eksperyment wiosenny do którego serdecznie zapraszam
https://www.facebook.com/przedszkolnepomyslyPP/posts/621173398472252
Dla sześciolatków:
Kochane sześciolatki zapraszamy Was do poniedziałkowych zabaw plastyczno- technicznych:
https://www.facebook.com/Official.ActivitiesForKids/posts/855513771474723
A teraz trochę matematycznych , logicznych i językowych łamigłówek. Myślę, że świetnie sobie z nimi poradzicie:):
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/zabawydla6latkwcz2-1.pdf
Piątek:
Witajcie kochane przedszkolaki w piątek:).
Mamy nadzieję, że miło spędzacie z nami czas i zapraszamy po kolejną dawkę nauki i dobrej zabawy.
Przypominamy, że przed nami ostatnia niedziela marca i należy przestawić zegarki.
A to oznacza, że będziemy spali o godzinę krócej!
Dla trzylatków:
Temat: Wiosenne kwiaty
Zabawa ruchowa ćwicząca duże grupy mięśni "Pływanie"- dzieci leżą przodem, nogi ugięte w kolanach, głowa i ręce uniesione. Ruchem naśladują czynności pływania: poruszają nogami do przodu i do tyłu, rękoma zataczają półkola.
Zabawa dramowa "Rosnący kwiatek"- dzieci- kwiatki kucają, starając się być jak najmniejsze. Na słowa prowadzącego: Kwiatek rośnie, rośnie, rośnie powoli wstają, rozglądają się, podnoszą jak najwyżej złączone ręce do góry. Na koniec kwiatki rozkwitają- dzieci rozchylają ręce ( płatki) na boki. Zabawę powtarzamy kilka razy.
" Poznanie wiosennych kwiatów"- pokazujemy dzieciom zdjęcia z wiosennymi kwiatami. Zapoznajemy z nazwą kwiatów.
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/wiosenne-kwiaty.pdf
Praca plastyczna" Wazon kwiatów" - dzieci dostają szklaną butelkę i plastelinę. Ozdabiają słoik plasteliną. Przyklejają do patyczków od szaszłyków kwiaty przygotowane wcześniej . Gotowe kwiaty wkładają do słoika.
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/dzbanek.pdf
Rozwiązanie wiosennych zagadek.
Ma czerwony dziób i nogi,
Zawsze chodzi zamyślony
I od rana do wieczora
szuka w trawie żab zielonych.
(bocian)
Kiedy topnieją na rzece lody
i przebiśniegi zakwitają?
Kiedy z dalekich ciepłych krajów
do gniazda bociany powracają?
Kiedy się rodzi mały zając,
w polu skowronek nam śpiewa?
Kiedy biedronka ze snu się budzi
i w pąki się stroją drzewa?
( wiosna)
Gdy wiosna nadchodzi,
kwiaty rozkwitają
oraz z ciepłych krajów
do nas powracają. (ptaki)
Jeden słodki na talerzu,
drugi w liść się zmienia.
Ten co rośnie na gałęzi,
nie jest do jedzenia.
(pączek)
Zabawa oddechowa. Prowadzący rozdaje dzieciom kawałki gazety, bibuły, krepiny. Dzieci dmuchają na nie tak, aby jak najlepiej utrzymały się w powietrze.
Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne. Dzieci naśladują ćwiczenia pokazywane przez prowadzącego: dmuchanie balonika lub piórka,
co mamy pod ręką ( głęboki wdech i wolne wypuszczanie powietrza ustami),
wdychanie powietrza nosem z jednoczesnym podnoszeniem rąk, a następnie wydychanie go ustami z opuszczeniem rąk,
kląskanie językiem, naśladowanie dźwięku pracującego silnika (wibrowanie warg), r
ozciąganie języka jak najdalej na brodę, a potem na boki, próby dotknięcia językiem do nosa.
Prowadzący pokazuje zdjęcia kwitnących, wiosennych drzew. Wyjaśnia dlaczego kwitną.
Praca plastyczna" Kwitnące drzewo"- dzieci dostają kartkę, konar drzewa bez liści i kwiatów, przyklejają go do kartki. Następnie z zielonej bibuły zwiniętej w kulki wyklejają liście, a z różowej kwiaty.
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/drzewo.jpg
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/wiosna-drzewa.jpg
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/drzewo-bibula.jpg
Zabawa ruchowo- naśladowcza "Bociany"- dzieci - bociany chodzą po całym pomieszczeniu, podnoszą wysoko kolana. Ręce mają wyciągnięte przed sobą i naśladują nimi dziób bociana. Wszystkie dzieci- bociany wydają odgłos klekotania: kle, kle, kle.
Zabawa matematyczna "Ile razy bocian zaklekotał"- prowadzący pokazuje karty z różną liczba kropek (2 kropki, 3 kropki, 4 kropki, w zależności od umiejętności dzieci). Dzieci- bociany najpierw wspólnie przeliczają kropki, a następnie klekoczą odpowiednią liczbę razy.
Dla czterolatków:
Marcowa pogoda:
Dzisiaj porozmawiajcie o marcowej pogodzie, zapraszamy Was na wspólne rysowanie.
Na kartce papieru narysujcie proszę chmurkę najpiękniej jak potraficie – do zabawy zaproście mamę, tatę, brata, siostrę????
niech każdy z Was narysuje chmurę. Kiedy skończycie – porównajcie swoje prace i powiedzcie czym się różnią (kształt, kolor, wielkość).
Prosimy rodziców o wyjaśnienie przysłowia: „W marcu jak w garncu” na podstawie zabawy ruchowej:
Propozycja zabawy ruchowej:
Gazeta to chmurka. Stoimy i lekko nią poruszamy trzymając nad głową. Wieje wiatr – machamy gazetą trzymając w jednej ręce.
Pada deszcz – trzymając gazetę w jednej ręce, uderzamy w nią palcami.
Napadało mnóstwo deszczu- teraz kładziemy gazetę na podłodze i wskakujemy do kałuży. Podskakujemy.
Nagle deszcz przestał padać, świeci słoneczko – gazeta staje się słońcem, trzymamy ją oburącz, wysoko nad głową
i wesoło przeskakujemy z nogi na nogę.
A teraz trochę rysowania:
W garnku narysuj symbole pogody, które kojarzą Ci się z marcową pogodą. ????
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/marcowapogoda4.jpg
Policz wszystkie oznaki wiosny i uzupełnij puste pola ????
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna4.jpg
Na koniec spróbujcie zrobić swój własny kalendarz pogody ???? Powodzenia
https://www.facebook.com/groups/1901973780110648/permalink/2237590406548982/
Dla pięciolatków:
Jak wam poszło? Mamy nadzieje że daliście sobie radę. Jesteście gotowi na nowe wyzwania? Dzisiaj trochę poćwiczymy link przesyłam poniżej:
Kochane 5 latki dziś również trochę policzymy udamy sie ze Smokiem Edziem do świata liczb, będziecie zachwyceni.
Pozdrawiam miłej zabawy
Wysyłam wam również kolorowanki, pokolorujcie je ładnie
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/3(6).jpg
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/4(5).jpg
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/10(5).jpg
Dla sześciolatków:)
Dzisiaj mamy dla Was porcję zadań matematycznych:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/matematyczna-kolorowanka.pdf
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/zadania-matematyczne.pdf
Oraz krzyżówkę z hasłem:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/krzyzowka-z-haslem.pdf
Czwartek:
Na dobry początek dnia Pani Monika zaprasza wszystkie przedszkolaki na zajęcia języka angielskiego :)
Hello kids! Spring is here!
W końcu nadeszła wiosna :-) Spring is here !!!
Wszyscy bardzo się cieszymy, że przyroda budzi się z zimowego snu.
1. W marcu pogoda jest bardzo zmienna , pada deszcz it`s rainy ( pokażmy jak pada deszczyk) i świeci słoneczko it`s sunny (pokażmy jak świeci słoneczko).
2. Zapewne pamiętacie piosenkę o pajączku ( a spider ) , który wspinał się po drzewie kiedy świeciło słoneczko i który schodził z drzewa kiedy padał deszczyk.
Niech każdy z nas będzie teraz małym pajączkiem i wspólnie zaśpiewajmy piosenkę ;-)
https://www.youtube.com/watch?
3. Jeśli masz ochotę możesz sam lub z pomocą rodziców zrobić własnego pajączka :-)
Moving spider https://www.youtube.com/watch?
4. Wiosna nadeszła!Spring is here!
Posłuchajmy:
https://www.youtube.com/watch?
-
posłuchaj i obejrzyj filmik,
-
posłuchaj uważnie piosenki i wskaż zwierzątka kiedy pojawiają się na łące,
( a bluebird, a bee, a ladybug, a butterfly, a frog ),
-
posłuchaj piosenki i naśladuj śpiewających, zaproś mamę i tatę, siostrę lub brata, śpiewajcie i tańczcie razem :-)
życzę dobrej zabawy! :-)
5. Na zakończenie, możecie pokolorować obrazek ;-) Poproście rodziców, aby oznaczyli Wam kredkami kolejne cyferki ( 1- yellow – żółty, 2- blue – niebieski, 3 – pink- różowy, 4 – green – zielony, 5 – orange – pomarańczowy, 6 – red- czerwony, 7 – purple- fioletowy)
Bye, bye
Goodbye!
A teraz zapraszamy do dalszej zabawy i nauki :)
Dla trzylatków:)
Kochane KOTKI i SMERFUSIE
Minęło już tyle dni kiedy jesteśmy rozdzieleni. Nasza sala czeka na Was. Tęsknią zabawki, książeczki i kolorowanki. Najbardziej tęsknią za Wami wasze Panie. Nie martwcie się niedługo się zobaczymy. Na pewno nie nudzicie się w domku z rodzicami. Oni potrafią umilić wam czas. Nie chcemy jednak byście zapomniały o przedszkolu i naszch codziennych zajęciach zabawach. I dla tego przesyłamy wam kilka zadań do wykonania.
„Wiosna budzi kwiaty” temat na dzisiaj
Zadania:
1. Proszę obejrzyjcie i omówcie z rodzicami historyjkę „Jak rośnie tulipan?”
2. Połączcie w pary kwiat z cieniem.
3. Pokoloruj obrazki.
Powodzenia. Pa Kochanie Dzieciaki. Przesyłamy gorące całuski.
https://images.app.goo.gl/mo3YF5pfsnJTBuK98
Dla czterolatków:
Drogie czterolatki - dzisiaj mamy dla Was zadanie dotyczące wiosennych ptaków:
Przeczytajcie z rodzicami ciekawostki dotyczące ptaków przylatujących do nas na wiosnę, obejrzyjcie zdjęcia, następnie kiedy już omówicie ich wygląd i zwyczaje zapraszam Was do zabawy: „Powiedz o jakim ptaku myślę?”
Rodzice zgodnie z wzorem dostępnym tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=Wy3ZcEOhlfo
będą Wam zadawali pytania, a wy postarajcie się odgadnąć o jakiego ptaka chodzi.
Powodzenia :)!
Na zakończenie zapraszam Was do zabawy z piosenką „Jaskółka, czyli ogłaszają ptaki wiosnę”:
https://www.youtube.com/watch?v=DqNDn9NdL34
Zapraszam również do wykonania karty pracy:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/bocian-1.pdf
Mamy nadzieję, że dzisiejsze zadania zainspirują Was do poszukiwania innych informacji na temat ptaków spotykanych w naszym kraju :)
Dla pięciolatków:
Drogie pięciolatki proszę o odszukanie na załączonych materiałach pierwszych oznak wiosny.
Jak również odsłuchanie odgłosów natury (ptaki, las)
Naucz się piosenki "Maszeruje wiosna" lub "Znów przyszła wiosna "linki i słowa znajdują się poniżej
Następnie przy pomocy:
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/kwiatki.jpg
Wykonaj pracę plastyczną pt. "Wiosenne kwiaty"
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/kwiaki1.jpg
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/kwiatki2.jpg
Coś z matematyki:
Przygotuj matematyczne biedronki. Zadaniem jest dopasowanie drugiej połowy biedronki ile pokazują kropki na skrzydełku
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesamorzadowe1/biedronki(1).jpg
Miłej zabawy :)
Dla sześciolatków:
Zapraszamy do zabawy muzycznej:
https://www.facebook.com/watch/?v=439598620304999
Następnie zapraszamy Was do zabawy plastycznej:
https://www.facebook.com/watch/?v=433059710716157
Zapraszamy również do korzystania z propozycji zamieszczonych poniżej:
1. Znajdą tutaj Państwo filmy, gry i zabawy dla przedszkolaków:
https://akademia.pwn.pl/material/2019_trampolina,37276.html
2. Ćwiczenia interaktywne: lubię wiosnę, lubię lato - zadania dla różnych grup wiekowych ale z pomocą starszego rodzeństwa lub mamy i taty poradzą sobie z nimi nawet najmłodsze przedszkolaki:):
3. Zabawy ruchowe: serdecznie zapraszamy do skorzystania z poniższych propozycji - świetna zabawa gwarantowana dla wszystkich naszych przedszkolaków:)
- zabawy z wykorzystaniem rolek papierowych:
- Ćwiczenia stóp:
- zabawy z piłką:
KARTY PRACY DO WYDRUKOWANIA: